Kolay İK’dan İnsan Kaynakları Dijital Asistanı: Kolay Sor

Kolay İK’dan İnsan Kaynakları Dijital Asistanı: Kolay Sor

Yayın Tarihi: 03/02/2021

Kolay İK, MindBehind iş birliği ile ortaya çıkan aynı zamanda WhatsApp üzerinde herhangi bir uygulama indirmeden entegre olabilen yapay zeka destekli chatbot uygulamasını kullanıcılarına sundu.

Bulut tabanlı personel yönetimi ve insan kaynakları platformu Kolay İK, yapay zeka kullanarak insanların izin süreleri, bordro parametreleri, net/brüt maaş hesaplaması ve daha fazlası hakkında WhatsApp üzerinden sorular sormasına olanak tanıyan bir chatbot hizmetidir.

Kolay İK’dan yapay zeka destekli chatbot uygulaması şu ana kadar 1200’den fazla kişi tarafından kullanıldı ve her bir konuşma oturumunda yaklaşık 4 soruya yanıt verdi. Kullanıcıların yoğun olarak sordukları soru ise ücretli izin ve ücretsiz izinlerle ilgili olduğu açıklandı.

Chatbotla ilgili olarak Kolay İK Kurucu Ortağı Çağlar Yalı şunları söyledi: “Bir şirketin karşılaştığı ana zorluklarlardan biri de günün her saati verimli bir müşteri hizmeti için gereken insan gücünü sağlamaktır. Fakat bu neredeyse imkansız. Örneğin bir müşteri hizmetleri uzmanının iki temel işlevi bulunuyor; Kullanıcının isteklerini analiz etmek, Gecikmesiz yanıt vermek. Sohbet robotları ise tam olarak burada devreye giriyor. MindBehind ekibiyle birlikte geliştirdiğimiz, Yapay Zeka (AI), Doğal Dil İşleme (NLP), Makine Öğrenimi (ML) ve otomatik kurallar tarafından yönlendirilen chatbot, her türlü isteğe yanıt vermek için kullanıcı tarafından paylaşılan verileri işliyor ve sorulara anında yanıt veriyor.”