Instagram’da Satışlarımı Nasıl Arttırabilirim?

Instagram’da Satışlarımı Nasıl Arttırabilirim?

Yayın Tarihi: 13/03/2021

Dijital dünyanın kapılarını sonuna kadar açmak ve kendi çapında satış yapmak hatta çapının dışına çıkmak her işletmenin geleceğe dair planlarından ve hayallerinden biri olduğunun farkındayız. Peki derya deniz bir dijital dünyada nasıl satış yapabilirim? Satışlarımı neler etkiler? Potansiyel müşterilere nasıl ulaşabilirim?

Bugünkü yazımızda sizlere Instagram’da satışlarınızı arttırmanın en önemli püf noktalarından bahsedeceğiz.  Buyurun dilerseniz yazımıza geçelim.

 

Öncelikle Sosyal Medyanız Aktif Mi?

 

Artık müşterilerinizi fiziki mağazanızın kapısında beklemek yerine Instagram gibi sosyal medya platformlarınızdan da beklemeniz gerekmektedir. Fiziki bir mağazanızı nasıl ki temiz ve düzenli tutuyorsanız, Instagram’daki mağazanızı da aynı şekilde düzenli ve anlaşılır bir şekilde sergilemeniz gerekiyor.

Fiziki mağazanızın vitrinlerini en ince ayrıntısına kadar tertipli bir şekilde sergiliyorsanız, Instagram vitrininizi de düzenli bir şekilde sergilemek, işletmeniz için yapılan en doğru hareketlerden birisi olacaktır.

Dünya genelinde 4,66 milyar insan internete erişimini sağlamaktadır. Bunun 4,20 milyarı ise sosyal medya kullanıcılarını kapsıyor. Yani potansiyel müşterilerinize, fiziki mağazanızın önünden geçmesinin kat kat üstü bir oranla Instagram hesabınız sayesinde ulaşabilirsiniz demektir. Hal böyle olunca işletmelere önemli bir soru yöneltiliyor ‘Sosyal Medyanız Aktif Mi?

E-ticaret siteleri için doğru bir web tasarım ve yazılım kurulduktan sonra yapması gereken bir diğer önemli etmen elbette ki sosyal medya reklamları ile markanızı potansiyel müşterilerinizle buluşturmak ve akılda kalınmasını sağlamak olacaktır.

 

Peki Nasıl Aktif Bir Sosyal Medya Hesabı Elde Ederim?

 

Sosyal medyanızı aktif hale getirerek satışlarınızı arttırmak mümkün. Öncelikle işletmeniz için hedef kitle analizi, marka/rakip analizi yapılması gerekmektedir.

Sonrasında sosyal medya paylaşımları stratejik bir şekilde oluşturulmalıdır. Rastgele paylaşım yapmaktan uzak durun.  Aylık veya haftalık planlamalar ile sosyal medya paylaşım planlarınızı oluşturun.

Satışların etkileneceği aylara özel paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Örneğin: ‘Sevgililer Gününe Özel İndirim’ şeklinde insanları harekete geçirecek paylaşımlar yapılmalı. Özel günleri mutlaka paylaşım stratejinize eklemeniz gereklidir.

 

Marka Bilinirliği Sağlayın

 

Markanızın bilinir olması en az sosyal medyanızı aktif kullanmaktan da önemlidir. Marka bilinirliğiniz, dijital reklam stratejileriyle ve dijital reklam planlaması gibi satış odaklı çalışmalar yapılarak elde edilir. Doğru reklam yönetiminiz yoksa markanız büyümez ve satış yapma oranınız düşerek istenmeyen sonuçlar elde edebilirisiniz.

Marka bilinirliğinin temeli dijital reklamlar olsa da bir diğer önemli etmen ise müşterinin markanıza duyduğu güveni sağlamaktır.

Tüketici ve markanız arasında kurulan güven doğrultusunda, markanıza bağlılık artacak ve sizi tekrar tekrar tercih etmeye sebep olacaktır.

İşletme Hesabına Geçtiniz Mi?

 

Instagram’ın sunmuş olduğu hizmetlerden birisi ise ‘İşletme Hesabı Geçiş’ özelliğidir. Bu özellikle işletmenizin veya içerik üreticiliği yaptığınız sayfanızın tüm verilerine ulaşabilirsiniz.

İstatistikleri sizlere sunan İşletme Hesabı özelliği, paylaşmış olduğunuz gönderilerin hangisinden ne kadar verim aldığınızı veya verim alamadığınızı öğrenmeniz kolaylaşacaktır.

Aynı zamanda İşletme Hesabı ile Instagram algoritmasından faydalanarak sizlerin sunmuş olduğunuz hizmetleri algılar ve öncesinde sizinle aynı işi yapan işletmeleri beğenen ve takip edep potansiyel müşterilerinizin karşısına çıkmanıza olanak sağlar.

 

Stratejik Bir Şekilde İlerleyin

 

Sosyal medyanızı aktif hale getirmekle paralel olan bir görevdir. Sosyal medyanızda stratejik, planlı çalışmalar yapmanız gerekmektedir. Sosyal medya platformlarınızdan paylaşmış olduğunuz gönderi/post sayılarının önemli olmadığını düşünebilirsiniz ancak kesinlikle bu düşünceden uzaklaşmanızı öneririz. Yalnızca Instagram için değil tüm sosyal medya platformlarında stratejik paylaşım planlaması yapmanız gerekir.

Örneğin, 1 günde 3-4 paylaşım yapıp diğer bir günde 5-6 paylaşım yapmanız markanızın aleyhine bir yatırım olacaktır. Şöyle ki siz aslına bütün içeriklerinizi takipçilerinize sunmak isterken aslında takipçilerinizin, yaptığınız paylaşımları görmemelerine sebep oluyorsunuz.

Peki bu durumda ne yapmalıyım? Nasıl bir strateji oluşturmalıyım? Diyorsanız yazımızı okumaya edebilirsiniz…

Günde 1 post/gönderi paylaşmanız gereklidir, hatta zaman durumunuza bağlı 2. Post/gönderinizi de paylaşmanızda fayda vardır. Aynı zamanda sosyal medya kullanıcılarının zamanının çoğunu hikayeler ve Reels özelliklerinde geçiriyor, hal böyle olunca hikaye (stoy), Reels kısmına da paylaşım yapılmasının şart olduğunu bilmenizde fayda var.

Hikaye ve Reels paylaşımlarını da günde 1-5 arasında paylaşmanızın da size faydası olacaktır. Bu şekilde takipçilerinizi rahatsız etmeden karşılarına çıkmış olacaksınız.

 

Kurumsal Marka İmajı Çizin

 

Kurumsal bir imaj çizmek, yukarıda belirttiğimiz etmenlerden belki de yapı taşıdır diyebiliriz. Kurumsal imajınızı renkler, logo, font ve sosyal medya vitrininiz belirler. Aynı zamanda logo anlamında marka hikayesini barındırmak durumundadır.

Ve yazımıza başlarken belirttiğimiz gibi vitrininiz ne kadar iyi görünürse o kadar dikkat çekici olacaktır. Fiziki mağazanıza göstermiş olduğunuz emeği yine aynı şekilde sosyal medya sayfalarınızda da göstermek durumundasınız.

 

Dijital Reklamsız Büyümek İmkansıza Yakın

 

Dijital pazarlama ve reklam yönetimi markanız için yapmış olduğunuz önemli yatırımlardan biridir. Kesinlikle dijital reklamlara bütçe ayırmanız gereklidir, yapmış olduğunuz paylaşımların kalitesi ne kadar yüksek olursa olsun bu markanız için yeterli olmayacaktır. Sosyal medya üzerinden sponsorlu reklamlar oluşturmanız gereklidir.

Yapılması gereken tüm hizmetleri Webdu Ajans olarak sizlere sunmaktayız. Potansiyel müşterilere erişme imkanı ve kurumsal görünüm kazanma hizmetine kadar, tüm sosyal medya yönetimini, markanızı doğru analizlerle büyütme oranını Webdu Ajans’la arttırın.