Google Trends Nedir? Nasıl Çalışır?

Google Trends Nedir? Nasıl Çalışır?

Yayın Tarihi: 23/02/2021

Google Trends Nedir?

Dünya arama motoru devi olan Google, kullanıcılarına sunduğu istatistik verilerine ulaşma imkanını Google Trends aracı üzerinden sağlamaktadır. Google Trends, tamamen ücretsiz bir Google servisidir.

Google Trends, Google üzerinden yapılan aramaların hangi hacimde ve ne sıklıkla aratıldığını gösteren istatistik verilerini sunan bir Google servisidir.  Google Trends üzerinden ürün/hizmet reklamı yaparken veya potansiyel müşteri bulma imkanını arttıracak istatistik hizmeti sunmaktadır. Bu sayede verimli reklam kampanyası hazırlayabilir ve satış oranınızı yükseltebilirsiniz.

Google, çıkarmış olduğu veri toplama hizmetlerinden biri de Google Analytics hizmetidir. Google, veri istatistikleri konusunda kullanıcılarının bilgi edinmesini sağlayarak daha efektif bir hedef kelime aramasına yardımcı olmaktadır.

Belirlediğiniz anahtar kelimeler ile pazarlama çalışmalarınızı önemli bir seviyeye getirebilmeniz mümkündür. Google Trends sayesinde belirlemek istediğiniz anahtar kelimelerin ne sıklıkla tercih edildiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Böylelikle edindiğiniz bilgileri pazarlama stratejinizde veya SEM-SEO gibi optimizasyon faaliyetlerinde kullanabilirsiniz.

 

Google Trends Nasıl Çalışır?

Google Trends üzerinden yapmak istediğiniz bir çalışma diğer arama motorları üzerinde aynı sıralamada gösterilmeyebilir. Verilerin elde edilmesi tamamen Google sistemlerinin kullanımı ile yapılmaktadır.

Bir internet sitesi açmadan önce hangi konuda ve ne üzerine site açmanın daha çok trafik çekeceğine karar verirken kullanılabilmektedir.

Google Trends verileri, Google arama motorundaki aranan hedef kelimelerin verilerinden elde etmektedir. Yandex, Yahoo gibi farklı arama motorlarının veri istatistiklerini kullanıcılarına sunmamaktadırlar.

Google Haberler’ de yer alan haberlerin popüler arama istatistiklerini eşleştirerek Google Trends listesine eklemektedir. Eğer popüler bir arama sorgusu ile eşleşen bir haber yoksa Google Trends arama sorgusu trendlerde görünmemektedir.

E-ticaret siteleri, Google Trends imkanlarından ciddi faydalar sağlayabilirler. Pazarlama stratejisinde satış yapılacak bölgelere özel aranan kelimelerin listesini çıkartmak mümkün. Bu listeye göre bölgesel çalışmalar yaparak, web sitenize daha fazla trafik çekebilirsiniz.

Google Trends arayüzünde bulunanlar;

  • Son Haberler ve Analizler
  • Son Trendler
  • Yılın Arama Trendleri
  • Google Haberler İnisiyatifi

 

Son Haberler ve Analizler

Google Trends verilerine göre ‘Son Haberler ve Analizler’ bölümünde “öne çıkarıldı” kısmında Coronavirus Arama Trendleri karşımıza çıkmaktadır.

 

Son Trendler

Google Trends verilerin göre ‘Son Trendler’ başlığının altında günümüz verileri bulunmaktadır.

 

 

Yılın Arama Trendleri

Google Trends verilerine göre ‘Yılın Arama Trendleri’ başlığı altında 2020 yılının arama trendleri son olarak gösterilmektedir.

 

 

Google Haber İnisiyatifi

‘Google Haber İnisiyatifi’ Google’ın dijital çağda haberciliğin gelişmesine destek sağlayan bir girişimidir.

 

Google Trends Ne İşe Yarar?

 

Web siteniz ya da bloğunuza kullanıcıları aktif olarak yayınlarınıza ulaşmasını istersiniz. Yapabileceğiniz birçok çalışmalar elbette ki mevcuttur ancak dünya arama motoru devi Google ile süreçlerin ilerlemesi en önemlisidir diyebiliriz.

Google Trends arama çubuğuna sektörünüz ile ilgili bir kelime yazın ve aratın. Arama sonucu sayfasında karşınıza; bu kelimenin trend olma dönemleri, en çok arama yapılan şehirler, tarihe ve saate göre arama istatistikleri ve aradığınız kelime ile ilgili sorgular çıkacaktır. Sadece bir kelime üzerinden bile son derece detaylı istatistiklere ulaşmanız mümkün olacaktır. Google Trends sayesinde farklı kelimelerin arama istatistiklerine de ulaşabilmekteyiz.

Google Trends’te Google üzerinden yapılan aramaları görebileceğimizden bahsetmiştik. Aynı zamanda Google Trends gündemdeki haberleri görmemize de olanak sağlıyor. Yıllık arama trendleriyle kullanıcı davranışlarıyla ilgili bilgi alabilirsiniz. Aynı zamanda öğrenmek istediğiniz tarihlerin trendlerine ulaşabilirsiniz.

Bölgesel aramalarla trend olan konu istatistiklerine ulaşarak ürün/hizmet satışınızı arttırabilecek veriler elde edebilirsiniz. Belirlenen anahtar kelimeleri kıyaslayarak en fazla aranan anahtar kelimeleri görebilme imkanına sahip olursunuz.

Çoklu dil seçeneği ile yaptığınız bir iş içerisinde anahtar kelimenizin hangi yıl ve hangi dönemde daha fazla aratıldığını görebilir ve bölgesel olarak popüler olan haberleri görerek, bölgeye özgü çalışmalar yapabilirsiniz. Son 24 saat içerisinde Google’da en çok aratılan, popüler, güncel haberleri görebilir, ülkelerin neler konuştuğunu, nelerin gündemde olduğunu, hangi haberlerin trend olduğunu görebilirsiniz.

Mevcut trendlerle ilgili içerik üretmenizi sağlar, içerik üretimini kolaylaştırmak için mevcut trendlerden de yararlanabilirsiniz. Google Trends üzerinde mevcut trendleri de görerek, kullanıcıların hangi konulara daha fazla ilgi duyduğunu görebilirsiniz. Güncel konular üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekmenizi kolaylaştıracağı için etkileşimlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.