Facebook Business Manager Nedir? Kullanım Amacı Nedir?

Facebook Business Manager Nedir? Kullanım Amacı Nedir?

Yayın Tarihi: 16/04/2021

Bu yazımızda Facebook Business Manager nedir? Kampanya amaçları nedir? ve Avantajları nelerdir? onu göreceğiz. Dilerseniz yazımıza hemen geçelim.

 

FACEBOOK BUSINESS MANAGER NEDİR?

Facebook Business Manager, dijital pazarlamacıların ve Facebook reklamları kullanıcılarının vazgeçilmez platformları olarak kabul edilebilir. Facebook Business Manager, Facebook’un bünyesinde barındırdığı platformlar üzerinden, reklam oluşturmak isteyen işletme veya marka sahiplerine sunmuş olduğu kolaylıklardan birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Facebook Business Manager kullanıcıları işletmelerinin veya kişisel markalarının sosyal medya platformları üzerinden reklam oluşturmasına olanak sağlıyor. Bu platformu kullanan firmalar, sosyal medya reklamlarından verimli geri dönüş almaktadırlar.

Business Manager üzerinden oluşturmak istediğiniz reklamların hangi şekilde sonuç almayı istiyorsanız ona yönelik kampanya amacı seçilmektedir.

 

FACEBOOK BUSINESS MANAGER KAMPANYA AMAÇLARI NEDİR?

Facebook Business Manager, reklam verenlerin kampanya amacı seçerken, nasıl geri dönüş almak istediklerine yönelik değişiklik göstermektedir. Facebook Business Manager, reklam verenlere sunulan faydalı bir özellik olduğunu da söyleyebiliriz.

Kampanya amaçları, ‘Bilinirlik’, ‘Değerlendirme’ ve ‘Dönüşüm’ hedeflerini barındırıyor. Yeni bir marka oluşturdunuz ve adınızın bilinir olmasını ve hedef kitlenize güven vermeyi hedefliyorsanız eğer bunun için kampanya amacınız ‘Bilinirlik’ olmalıdır.

Bilinirlik başlığı altında iki farklı seçenekte sizlere sunuluyor. Markanızı tanıtmak, hedef kitlenize markanızın vizyonunu, misyonunu bildirerek onlara sürekli bir şekilde hatırlatma amacındaysanız bunun için yapmanız gereken ‘Bilinirlik’ başlığı altında olan “Marka Bilinirliği” amacından faydalanmak olacaktır.

İşletmenize veya kişisel markanıza hedef kitlenize en fazla sayıda ulaştırma amacındaysanız eğer ‘Bilinirlik’ başlığı altındaki diğer bir amacı kullanarak ‘Erişim’ seçeneğinden faydalanabilirsiniz.

Değerlendirme’ kampanya amacında ise hedef kitlenizi, işletmenize veya kişisel markanıza çekme hedeflidir. Değerlendir kategorisiyle birlikte hedef kitlenizi yönlendirmek istediğiniz bağlantıları sunarak onların aksiyon almasını sağlayabiliyorsunuz.

Değerlendirme reklam amacı sayesinde web sitenize ziyaretçi çekebilir, WhatsApp iletişim numaranızdan size mesaj atmasını sağlayabilir, mobil uygulamanızı yüklenmesine ve video içeriklerinizi izlenmesine yönlendirebilirsiniz. 

Değerlendir başlığı altında bulunan reklam türleri, Trafik, Etkileşim, Uygulama yüklemeleri, Video görüntülemeleri, Potansiyel müşteri bulma ve Mesajlardır. Reklam verme amacınıza göre seçeneklerden faydalanabilirsiniz.

 

Üçüncü ve son başlık ise ‘Dönüşüm’ kampanya amacıdır. Dönüşüm kampanyasında ise firmanızı bilen, daha öncesinde alışveriş aksiyonu gerçekleştiren veya satın almaya teşvik edeceğiniz potansiyel müşterilere sunulacak reklam amaçlarına hizmet etmektedir.

Dönüşüm başlığı altında üç farklı reklam türleri bulunmaktadır. Bunlar, “Dönüşümler, Katalog satışları ve Mağaza trafiği seçenekleridir. Dönüşümler seçeneğinde satmış olduğunuz ürün/hizmet için yayınlanan reklamların geri dönüşünü Facebook Pixel gibi kodlar yardımıyla ölçebilme amacı sunar. Katalog satışında ise ürünlerinizi hedef kitlenize doğrudan gösterir. Mağaza trafiği, hedef kitlenizi fiziksel mağazanıza çekme amacına hizmet eder.

FACEBOOK BUSINESS MANAGER AVANTAJLARI NELERDİR?

  • Facebook Business Manager paneli oldukça kullanışlı ve pratik çözümler sunar.
  • Reklamınız hangi amaçlarla sunmak istersiniz o amaca hizmet edecek seçenekleri seçebilir ve reklamlarınızı en verimli şekilde sonuç alabilirsiniz.
  • Detaylı seçenekler ile hedef kitlenize ait ilgi alanları ve demografik bilgileri gibi birçok seçenekleri kullanarak doğru reklam stratejisi elde edebilirsiniz.
  • Reklam bütçelerini doğrudan kontrol edebilir minimum maliyete maksimum verim elde edebilirsiniz.
  • Birden fazla reklam oluşturarak istatistiklerini kontrol edebilirisiniz.
  • Facebook Business Manager paneli yalnızca Facebook reklamları için değil Facebook şirketinin bünyesinde barındırdığı tüm platformları için reklam verme imkanı sunar.
  • Instagram üzerinden oluşturmak istediğiniz reklamları, Business Manager paneli üzerinden yayınlayarak efektif sonuçlar alabilirsiniz.
  • Yayınlamış olduğunuz reklamları istatistiklerini detaylı bir şekilde görebilirsiniz. Aynı zamanda istatistiklerin kaybolmak gibi bir özellikleri de yoktur ne zaman isterseniz yıllık, aylık, haftalık ve günlük istatistiklerinizi kontrol edebilirsiniz.
  • Birden fazla kişi kendi oturumları üzerinden reklamları analiz edebilir, yayınlayabilir ve kaldırabilir. Bunun için görevlendirilme yapılmalıdır.
  • İşletmeleriniz birden fazla ise yine Business Manager panelinden sahip olduğunuz işletmelerin reklam yönetim süreçlerine dahil olabilirsiniz.

 

DOĞRU HEDEF KİTLE NASIL BULUNUR?

Facebook Business Manager açmak kurmak kadar önemli olan bir şey daha var ki o da doğru hedef kitle analizi yapmaktır. Peki doğru hedef kitle analizini nasıl yapabilirsiniz? Öncelikle hedef kitleniz Neleri sever? Nerelerde zaman geçiyor? Yaşı, cinsiyeti, medeni durumu gibi demografik bilgileri neler? gibi sorulara cevap bulmanız gerekecektir.

Hedef kitle analizini en doğru şekilde gerçekleştirdikten sonra reklam stratejinizi belirlemeniz gerekecektir. Reklam stratejiniz, rakip analizi, marka analizi gibi sonuçlardan oluşturmanız size fayda sağlayacaktır.

Siz de markanızın sosyal medya yönetim sürecini profesyonellere bırakmak istiyorsanız bizimle iletişime geçin!